31-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 31-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

31-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

31 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Al een paar dagen niet meer geschreven, maar dat komt omdat het een druk weekend was!
Donderdag was het Australia day, dus de australiers wilden feest vieren en hadden toen een zwembadje gekocht en die op het dak gezet, dus toen hadden we om het te vieren eten besteld, lekkere kipburger, kipnuggets en frietjes :).
Vrijdag was het maandelijkse dinner met alle vrijwilligers en staf, dat was in een Tai Khmer restaurant, het was een buffet, maar er was niet veel aan, de rijst was koud en er was bijna geen vlees.. Dus met honger weg gegaan :'). Daarna zijn we weer naar de Top banana bar gegaan en toen nog door naar een club om de tijd op te vullen tot onze bus naar Sihanoukville zou gaan, want die ging pas om 1.30 's nachts.. We kwamen de volgende ochtend om kwart over 6 aan, niet echt kunnen slapen in de bus, want de airco stond veel te hard, dus iedereen bevroor in de bus..

Bij ons hotel aangekomen moesten we wachten tot 12uur, dan pas konden we in onze kamers.. Dus eerst eventjes op het strand gelegen, toen heerlijk ontbijt gehad, baguette met bacon cheese and egg :D. Toen proberen te slapen op het strand en toen ik net in slaap was gevallen waren de kamers klaar dus werd ik weer wakker gemaakt. We hadden 1 1p kamer en 2 2p kamers, en we waren met z'n 7en, dus er moesten 2 bedden gedeeld worden, maar aangezien ik toch bijna niet beweeg in m'n slaap heb ik me wel opgeofferd.
Die dag zijn we naar een soort prive strand gegaan, een heel mooi wit krakend strand met weinig mensen, het enige jammere was dat het wel ligt bewolkt was, dus geen mooie foto's ervan! Na een paar uurtjes zijn we weer terug gelopen om te gaan lunchen, en ik heb toen echt de lekkerste chicken burger op (ik krijg honger als ik eraan denk). En er liepen allemaal kleine katjes rond daar, echt schattig :).
Daarna gedouched en last minute nog kaartjes gehaald voor een Bucket party, niemand wilde gaan omdat we de volgende dag om 8u alweer bij de boot moesten zijn. Maar alex en alice wilden wel, en ik eigenlijk ook wel. Dus wij zijn toen met z'n 3en naar dat eiland gegaan, want het was een eiland party. Het was een heel leuk feest en ze hadden ook van dat fluoriseerde verf dat je overal op kon smeren, dus wij zaten natuurlijk helemaal onder (helaas geen foto van, want niemand had fototoestel meegenomen).. We zijn optijd weer terug gegaan en we lagen om half3 in bed, ik had alleen geen zin om te douchen dus ik was zo in bed gaan liggen, de volgende ochtend was heel het bed roze met geel :p. Toen ik ging douchen bleek ook nog eens dat het er echt heel moeilijk af ging.. Maar ik dacht, dat gaat er met het zoute water wel af! Niet dus.. Dus er zit nu nog steeds gele verf in m'n haar :(.

Maar goed, onze 3islands boattrip. Eerst gingen we naar een eiland waar je kon snorkelen, er was alleen niet echt heel veel bijzonders te zien.. Het volgende eiland was wel heel mooi, daar hebben we ook gelunched (kip :D). Na een paar uur lekker te hebben gezwommen naar het 3e eiland gegaan en daar kon je weer snorkelen, er was daar al wat meer te zien maar niet echt veel spectaculairs helaas. Om half4 kwamen we terug en toen heb k weer zo'n heerlijke chicken burger gehaald ^^. Daarna gedouched en toen uiteten gegaan en toen heb ik echt de lekkerste friet ooit op omg.

De volgende dag was alex jarig, dus we hadden een cake besteld en opgegeten en we moesten helaas om 2uur weer in de bus zitten (Khmer karaoke bus) om vervolgens om 7uur weer terug te zijn, nog net optijd voor dinner, ik had de rijst wel een beetje gemist :')..
Toen vroeg gaan slapen, want vanochtend weer vroeg eruit om naar placement te gaan.

Het was een heel leuk weekend, alleen wel meer uitgegeven dan ik van plan was, maar als je al je eten steeds zelf moet kopen gaat het natuurlijk hard..
Komende weken maar wat minder uitgeven, vanavond alleen wel weer uiteten omdat het weer iemand's laatste avond is :').

  • 31 Januari 2012 - 10:37

    Leny:

    Hoi Jalisa, ben net thuis en benieuwd hoe je het het weekend gehad hebt.
    Dat is hard werken ooo!!! Wel fijn dat het een leuke groep is en het schiet al aardig op met die dagen.
    Je denkt 2 maanden is lang maar het vliegt om.
    Hier is er sinds vandaag een beetje sneeuw en het vriest nu een beetje maar wordt nog meer.
    Neem in een doosje maar wat zon mee.
    Ik ga even eten want om 12.uur moet ik naar de fisio.
    Groetjes en tot de volgende keer. Leny en Aad

  • 31 Januari 2012 - 17:45

    Mam:

    Wat heerlijk, zo'n weekend aan zee! En die Burger!! Zelfs mij loopt het water in de mond ;) geen wonder dat al die katjes daar zitten.
    Leuk die foto's weer en je kan echt zien dat je al bruiner bent geworden, je smeert je zeker niet meer in met factor 50??? Ik zou het niet meer doen, want dan steek je lekker af straks hier in Nederland! Want hier moeten we ijsmutsen gaan opzetten geloof ik! Zeker 35 graden verschil met Cambodja!!

  • 31 Januari 2012 - 17:47

    Mama:

    Waarom lees ik hier helemaal geen reactie van Martijn?? Kan hij niet schrijven?? ;)

    dit is voordeliger dan bellen hoor Martijn.... :)

    En ik kan je nieuwe profiel foto niet zien. Of ligt dat aan mij?

    Liefs en xxx

  • 31 Januari 2012 - 19:30

    Pap:

    Hoi KANJER ;)
    Fijn te lezen dat je het GEWELDIG naar je zin hebt,en ik lees ook dat het een straf voor je is daar te zijn :) HEEL VEEL PLEZIER VERDER ps wel jammer dat er toch ergens lekkerdere frietjes dan die van mij zijn :( GENIET VAN IEDERE DAG DIE NOG KOMEN GAAT kus pap

  • 05 Februari 2012 - 18:34

    Pap:

    Hoi KANJER zomaar ff een DIKKE KNUFFEL :) kus pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 32179

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: