06-03-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 06-03-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

06-03-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

06 Maart 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisteren niet meer gelukt om een verslag te plaatsen, dus dan maar vandaag!

Woensdag zijn we zoals ik zei naar de tandarts geweest met de kinderen, dat was echt een heel gedoe! Ze zouden die dag bellen wanneer we terecht konden, maar ze belden maar niet.. En het busje was toen ook een uur te laat. Dus we gingen pas om 11u weg, terwijl de eerste groep om 12u alweer naar school moest. Dus na lang praten hadden we geregeld dat die groep die dag niet naar school hoefde, zodat ze gewoon naar de tandarts konden. Bij de tandarts aangekomen kwam ik erachter dat het allemaal internationale tandartsen waren, en ook veel nederlandse! Daar was ik wel blij mee, niet dat het zo'n cambodjaanse tandartsenpraktijk was..
En ze deden gelukkig ook alles met verdoving! Heb alleen wel 1 meisje heel de tijd vast moeten houden, omdat ze 3 kiezen bij haar uit gingen trekken.. sneu
Donderdag ben ik niet geweest, omdat ik weer heel erg hoofdpijn had, dus heb de hele dag in bed gelegen :(.

Vrijdagochtend mams opgehaald, ik stond al om 5 voor 10 op het vliegveld, aangezien ze om 10u aan zou komen! Kom ik daar, is het vliegtuig 40 minuten vertraagd en is ze ook nog eens een van de laatste die aan komt lopen.. Dus ik heb me daar meer dan een uur moeten vervelen.
Die dag zijn we na de lunch naar placement gegaan, zodat ze al een beetje kennis kon maken. Toen we terug kwamen heb ik de rest van de dag in het hotel gezeten, eindelijk wifi! En 's avonds zijn we naar riverside gegaan om daar een beetje rond te lopen, pedicure te doen en massage en daarna naar mijn lievelingsrestaurant chickenburger gegeten :]. Ik heb toen heerlijk hier geslapen en de volgende dag zijn we de traditionele khmer foto's gaan doen met michelle en carolyn, wat echt heel leuk was!
Eerst werd de make-up gedaan, daarna gingen we naar de jurken en vervolgens ons haar en daarna foto's genomen. In totaal zijn ze zo'n 3uur bezig geweest met ons! Maar resultaat mag er zijn.
's Avonds heb ik gewoon in het appartement gegeten en mams is ergens anders gaan eten. Daarna wat gedronken met z'n allen en toen uit. Tot mijn spijt kwam ik er daarna achter dat er al die tijd al een hotdog/frietjeskraam om de hoek bij uitgaan heeft gezeten :(. Al die keren honger moeten hebben na het uitgaan..

Zondag is mam heel de dag naar de killing fields geweest en heb ik toen ik wakker was samen met gillian heel de dag hier gezeten om gebruik te maken van het internet hihi, nee niet verslaafd, gewoon behoefte aan sociaal contact met thuis ;).
Toen ze 's avonds terug kwam zijn we naar een kermis geweest, wat hier best groot is, en voor de wat rijkere cambodjanen om daar 'uit' te gaan in het weekend. De attracties daar waren best grappig, zoals een reuzenrad wat heel snel gaat, en een groot rond plateau waar je jezelf aan de reling vast moet houden en wat je dan helemaal door elkaar schud (wel gevaarlijk allemaal). Daarna zijn we onderweg gestopt bij BBworld, mijn favoriete burgertent :). Daar hebben we, samen met mijn tuktukdriver Jack, die niet zo heet maar het lijkt erop, burgers gegeten, hij had zijn eerste hamburger. En hij vond het raar om met z'n handen te eten haha. Maar hij vond het wel heel lekker!
Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en lekker optijd naar bed gegaan.

Gisteren zijn we m'n laatste dagje naar placement gegaan, een recommendation letter gekregen van de director, nog even met de kindjes gespeeld en geknuffeld en toen afscheid moeten nemen.. ik hoop eigenlijk wel dat ik nog een keertje terug kan komen om ze te zien!
Terug bij het hotel werden we weer door Jack opgehaald om 3u, om bustickets te regelen voor Sihanoukville voor de komende 6 dagen! We hebben een nederlands guesthouse, inclusief frikadellen! Eindelijk weer wat nederlands eten!
's Avonds hadden carolyn alice iris en ik onze goodbye dinner, bij, again, mijn favoriete restaurantje :).
Vanochtend er vroeg uit gegaan, ontbeten en toen vroeg naar russian market om een paar souvenirs te halen. Daarna zijn we naar Silk Island gegaan, het eiland in de Mekong river waar ze vroeger (nu niet meer helaas..) rupsen hadden in de bomen waarvan ze de zijde konden gebruiken. M'n moeder moest natuurlijk weer van alles van die mensen kopen, een leuk zijde en katoenen tafelkleed met tempels van Siem Reap erop :P.. Het is maar wat je leuk vind hè! Daarna nog even aan het strand gezeten in een hutje, we moesten daarvoor in ruil alleen wel een kip (inclusief hoofd) en rijst kopen voor 13 dollar (expensiveeee).
Toen we weer terug hier waren zijn we nog naar het Royal Palace geweest en daar een beetje rondgelopen.

Terug hier heb ik van iedereen afscheid genomen, en alvast uitgenodigd in Australië, jammer alleen dat dat er voorlopig waarschijnlijk niet in zit haha.
Nu laatste nachtje in Phnom Penh en morgen vroeg de bus naar Sihanoukville :).

XX

  • 06 Maart 2012 - 17:15

    Jessica:

    Leuk weer mop, geniet er nog maar van die laatste weken en de groetjes aan je moeder! XX

  • 06 Maart 2012 - 18:10

    Mam:

    Dank je jessica! En ja het is geweldig hier! Heerlijk warm weer en lieve kindjes.. Ik kan me voorstellen dat je die nog wel eens wilt zien, ook ik had het moeilijk bij het afscheid ;(
    maar gelukkig hebben ze allemaal weer een goed gebit nu! ;)
    En nieuwe tandenborstels, nu nog poetsen elke dag! Dat heb jij ze toch geleerd Jalisa!
    En jouw kleine vriendje Chanta wil ik wel in mijn koffer meenemen hoor! Wat een schatje was dat!!
    Nu lekker even vakantie vieren en bijkomen van alle indrukken... En dan weer bijna terug naar ons koude kikkerlandje!!
    Niet meer tot diep in de nacht buiten zitten met een bananashake, niet meer elke dag rijst ;), niet meer elke dag stofhappen in een tuktuk, niet meer Engels praten de hele dag, gewoon weer regen, wind, kou, storm, misschien nog wat sneeuw ;) en boterhammen met cervelaatworst en bloemkool!! Mmmm, de frikandellen kan je morgen al eten, op het strand in Cambodja, ook een ervaring! ;) xxx

  • 06 Maart 2012 - 18:22

    Pap:

    ZEER FIJNE ZONNIGE RELAXTE DAGEN TOEGEWENST kus pap

  • 06 Maart 2012 - 18:54

    Tiny Suijkerbuijk :

    Wat een prachtige foto's, en wat een ervaring, geweldig.
    Geniet nog van de vakantie samen met je moeder, en voor straks weer welkom in ons kikkerland.

  • 13 Maart 2012 - 07:59

    Pap:

    Hoi KANJER nou jullie zijn aan je terug reis begonnen en zitten nu in een snorrend vliegtuig (die dat hopelijk blijft doen) we kijken uit naar jullie thuiskomst en gaan al je verhalen aanhoren en je foto"s bekijken tot strakies kus pap :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 32142

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: