31-03-2012 - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 31-03-2012 - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

31-03-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

31 Maart 2012 | Nederland, Klundert

Hier dan eindelijk mijn laatste verslagje,

Ik ben inmiddels 2 weekjes thuis en dat is me goed bevallen, al moet ik zeggen dat ik iedereen daar toch wel mis!

Zal ook gelijk nog even vertellen over de laatste 2 daagjes in Taipei.
Het was de dag dat we naar Taipei 101 gingen erg mistig, helaas zagen we ook toen we daar aankwamen dat de toren gewoon helemaal in de mist opging, dus we vonden het zonde om helemaal naar boven te gaan, aangezien je daar toch niks zou zien vanwege de mist. We zijn wel naar binnen gegaan en hebben een beetje door de winkeltjes gelopen. Daarna zijn we weer met de shuttle bus en metro terug gegaan en vervolgens zijn we naar het noordelijkste puntje van Taiwan gegaan, het toeristische gebied. Jammer regende het die dag en was er dus niet zo veel te zien en het was koud. We zagen daar een Mcdonalds en dat was weer voor het eerst sinds 3 maanden! Helaas was hun engels daar niet geweldig en kreeg ik niet het broodje waar ik om vroeg, maar hij vulde m'n maagje wel :).
We zijn daarna weer terug naar het hotel gegaan om even op te warmen en 's avonds zijn we weer met de metro richting de nightmarket gegaan, toen we daar kwamen was het heeel druk, ik had verwacht dat het er een beetje hetzelfde uit zou zien als de winkeltjes vlakbij ons hotel, maar het waren wel echt kraampjes, dus een echte markt!
Toen we alles gezien hadden zijn we weer terug gegaan en de volgende dag hebben we onze koffers weer inpakt, die met moeite dicht gingen, en zijn we nog eventjes door de straatjes daar gelopen.
We werden om 6u alweer opgehaald door onze taxi die ons naar het vliegveld bracht.
Dat was een goed gevoel, weten dat ik nu echt naar huis ging..

Helaas had ik niet zoveel zin om nog te 'shoppen' op het vliegveld en ben ik dus maar gewoon op een stoel gaan zitten en maar gewacht totdat we mochten boarden, wat op die manier wel erg lang duurde..
Ruim voor boardingstijd gingen we naar onze gate, op onze tickets stond een andere gate dan op de borden, maar er werd omgeroepen dat we naar de borden moesten kijken, dus wij naar een andere gate, daar nog anderhalf uur gewacht, maar er stond geen vliegtuigie aan de slurf, en het werd zo langzamerhand toch wel tijd.
Toen de piloten en de stewardessen aankwamen was er nog steeds geen vliegtuig en dat hadden hun ook door, de piloot is toen maar gaan bellen waar z'n vliegtuig bleef. Ze zijn toen met z'n allen gewoon net als wij op de stoeltjes gaan wachten op het vliegtuig, die uiteindelijk gewoon bij een andere gate bleek te staan, waar wij dus ook weer heen moesten lopen.. Goed geregeld allemaal!

Maar dan eindelijk zaten we in het vliegtuig, met gelukkig deze keer wel schermpjes in de stoelen, aangezien ik dat op de heenweg niet had :(.
Ik heb tijdens die 16 uurtjes vliegen maar gewoon veel geslapen, en die waren dus ook zo voorbij.
Toen eindelijk nederland in zicht kwam was ik opgelucht dat ik weer terug was :). We zijn met hoog tempo de koffers op gaan halen, wat nog een hele reis door schiphol was, aangezien we in de vertrek hal uit gestapt waren?
Maar we moesten een trein halen, dus we moesten wel door blijven lopen, toen we de koffers gepakt hadden bleek het dat ze helemaal beschadigd waren, de mijne was zo erg ingedeukt dat hij met moeite open ging.. Dus we moesten nog naar een balie om dat aan te geven, dus daar ging de trein :'). Toen we daar klaar waren zag ik dat paps ons op het vliegveld op stond te wachten, dat was een verrassing, en nu konden we gelukkig met hem mee rijden zodat ik nog optijd in zevenbergen was om m'n rijbewijs op te halen (ik had net voordat ik naar cambodja ging m'n rijbewijs gehaald, maar hem nog niet op kunnen halen, en aangezien ik het weekend gelijk wilde rijden en het gemeentehuis op vrijdagmiddag dicht gaat..).

Toen ik thuis aan kwam was heel het huis versierd met vlaggetjes en eenmaal binnen waren rowan en emy thuis (spijbelaars) en m'n tantetje had lekkere tompoesjes met (helaas wel een groene ;) ) foto laten maken. Alleen het enige waar ik zin in had was een groot glas koude melk, en gelukkig stond die ook voor me klaar!

De volgende ochtend stond er al gelijk een voetbalwedstrijd op de planning, aangezien m'n teampje me natuurlijk gelijk weer nodig had! Maar aangezien ik 2 maanden niet zo veel aan m'n conditie heb gedaan (niks eigenlijk in die hitte), had ik niet verwacht dat ik de hele wedstrijd vol zou houden, maar omdat we geen wissels hadden moest ik wel.
Die avond ook maar gelijk weer gaan stappen, aangezien ik mn friends natuurlijk ook gemist had. Daarna ook weer een heerlijk broodje doner op, waar ik ook al 2 maanden naar uit had gekeken hihi.

Nu is eigenlijk alles weer een beetje normaal geworden, heb ook maar gelijk werk gezocht en gevonden! Dus daar ben ik komende tijd druk mee bezig, aangezien ik m'n centjes weer terug moet verdienen. Verder ben ik ook lekker veel aan het rijden, heerlijk om een rijbewijs te hebben!

Ik wil bij deze ook iedereen die m'n verslagen heeft gelezen bedanken, ook al weet ik niet wie dat allemaal zijn, maar het is toch wel leuk dat zoveel mensen interesse hebben in iets wat je aan het doen bent, so thaaanks :) :) :).

  • 31 Maart 2012 - 16:52

    Mams:

    Ja, die laatste dagen Taiwan was weer een klein cultuurshokje! Gekke maar toch moderne Chinezen met hun brilletjes zonder glazen!! Wennen aan de Nederlandse temperatuur... En regen..! Maar gelukkig had het supermoderne hotel een verwarmde wc bril op onze kamer! Ik miste Cambodja al direct. Maar ja, ik ben er maar eventjes geweest en Azie heeft mijn hart gestolen!

    Schatje, ik was een trouwe lezer, maar dat wist je al...
    Heel erg bedankt voor je leuke verslagen en dat je ons (een beetje ... ;)) op de hoogte wilde houden.
    Ik weet van heel veel mensen dat ze je verslagen gelezen hebben... Jammergenoeg voor jou heeft niet iedereen gereageerd.. Of gelukkig maar, want 17500 reacties lezen had je toch geen tijd voor ;)

    En als je weer eens op reis gaat (je hebt de smaak nu te pakken) lees ik graag weer je belevenissen!

    Gelukkig ben je nu weer thuis en moet je (net als iedereen) gewoon even werken, totdat je weet welke studie je gaat oppakken. En je weer genoeg geld hebt verdiend voor een volgend avontuur!

    Go for it girl!!

    Dikke kussssss!
    Ik wens je nog veel van deze spannende maar leerzame levenservaringen!!!!!

    Je mams (en voor een heel klein deel je reisgenoot)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Klundert

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 2550
Totaal aantal bezoekers 32149

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: