15-02-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 15-02-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

15-02-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

15 Februari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Home sweet home, weer terug in Phnom Penh na 4 dagen Siem Raep.

Zaterdagochtend om half 7 stonden we al buiten om een tuktuk te zoeken die ons naar de bus zou brengen, we moesten alleen eerst wel het nummer op onze tickets bellen omdat we niet wisten waar we heen moesten (handig).
Om 7u vertrok de bus, we kwamen er al snel achter waarom deze bus zo snel was (5u en normale bus minimaal 7u). We reden bijna heel de tijd 120, op een gewone weg met tegenliggers en voetgangers etc.. Je mocht er ook maar 60, maar volgens mij zijn de verkeersregels hier alleen maar voor toeristen.
Probeer ook maar eens te remmen voor overstekende koeien met 120 km p/u.. Ging ook steeds maar net goed!

Aangekomen in Siem Raep bij ons guesthouse, lagen er een soort wollen dekentjes op onze bedden, volgens mij hebben mensen het hier koud 's nachts?? Gelukkig was ik zo slim geweest om m'n dekentje van hier mee te nemen!
Die dag zijn we naar een marktje gegaan en hebben we een beetje rondgelopen, het is in Siem Raep veel rustiger en mooier, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het maar heel klein is..
's Avonds zijn we naar Pub street gegaan, de backpackers uitgaansplaats, maar het viel wel een beetje tegen helaas. De volgende dag hebben we Dr. Fish massage gedaan, van die visjes die de dode huid van je voeten eten, wat echt vreeeselijk was. Bijna alle vissen zaten aan mijn voeten, dus nu ben ik nog banger voor vissies aangezien ik nu weet dat ze me lekker vinden :x.
Daarna hebben we nog een rugmassage gedaan en 's avonds een happy pizza gegeten, een pizza met wiet erin? Je zag het wel in de pizza zitten, maar je proefde er helemaal niks van.. Maar dat schijnt hier best wel een ding te zijn in cambodja, om die pizza's te eten, dus we moesten het natuurlijk wel proberen!

Maandag was het tempel dag, we zaten te twijfelen of we zonsopgang of zonsondergang moesten kiezen, want iedereen zei dat dat heel mooi was daar. We hadden gekozen voor zonsondergang omdat we anders heel vroeg ons bedje uit moesten.. Dus we gingen rond een uurtje of 10 weg, en hebben de hele dag tussen de oude stenen gelopen, ik moet zeggen, het viel me best wel tegen! Het was helemaal niet zo mooi en bijzonder als je ziet op de foto's op internet enzo. Het is gewoon heel oud, en heel veel is verwoest, bijna geen een beeld heeft nog een hoofd. Toen we klaar waren met de tour zijn we naar een heuvel gegaan waar je de zonsondergang kon zien, we hebben daar eerst heel lang in de rij gestaan om naar boven te kunnen, en toen we eenmaal boven waren moesten we nog een half uur wachten totdat de zon onder zou gaan.
Toen het bijna zo ver was, werd de zon opeens grijs en kon je hem niet meer zien, dus hij was al weg voordat hij onder was gegaan..
Rond 6u zijn we weer terug gegaan en de bedoeling was om laat uiteten te gaan en daarna uit, maar ik was heel erg moe en niet echt in de stemming dus ik ben niet meegegaan en heb de rest van de avond met de katjes gespeeld die er daar rondliepen :].
De volgende dag moesten we alweer terug, dus we hadden om 12u uitgecheckt met als bedoeling dat onze bus ons om 10voor1 op kwam halen. Maar de bus kwam maar niet.. Dus gingen we het maar even na vragen, bleek dat we de bus voor de 15e hadden geboekt en niet voor de 14e (...). Gelukkig heeft het vrouwtje van ons guesthouse een andere bus kunnen regelen, we moesten alleen wel nog 2u wachten. Maar goed, we hadden een bus!
De terugreis was vrijwel hetzelfde, gevaarlijk, maar ik heb bijna heel de busrit geslapen dus heb er allemaal niet veel van meegekregen, wat maar goed is ook, als ik achteraf alle verhalen hoorde van wat er allemaal onderweg was gebeurd :p.

We kwamen 's avonds om 8u aan, dus we waren helaas te laat voor dinner :(. Maar gelukkig heb ik een heel winkeltje met eten hier in m'n kamer ^^.

Vandaag weer terug naar m'n weeshuisje geweest, en ze waren gelukkig weer heel blij om me te zien hihi. Ze kwamen gelijk allemaal met me knuffelen ;D

De week heeft nog maar 2 dagen, en dan is het alweer weekend! Dit weekend was het eigenlijk dirty weekend (het schilderen van een placement ergens), maar het is verplaatst naar voglende week omdat er dit weekend heel veel naar Siem Raep gaan. Dus het zal waarschijnlijk een rustig weekendje worden.

M'n pakketje is trouwens binnen! Verry happy, hoef iig niet meer naar de supermarkt voor eten haha! Ennnn ik heb babybell kaasjes yeah, die kosten hier 8dollar :x. En ook eindelijk fototjes op m'n muur :).

Nu het bijna carnaval is, vind ik het toch wel heel jammer dat ik hier zit :(. Had gedacht dat ik er niet zo mee zou zitten, maar carnaval is toch altijd wel heel gezellig.. Iedereen die gaat carnavallen iig veel plezier! En drink er maar eentje op mij hihi :).

XX

  • 15 Februari 2012 - 15:05

    Jessica:

    hahaha wat een verhaal ook weer! Maar ik denk dat als je weet wat voor weer het hier is, je het waarschijnlijk helemaal niet meer zo heel erg vindt om helemaal in Verweggistan te zitten! ookal mis je daardoor carnaval :p moet je maar af en toe op facebook kijken, verhalen genoeg denk ik! en ik zal je wel een beetje op de hoogte houden hoor! En er eentje op je drinken of course ;) miss you lieffie <3

  • 15 Februari 2012 - 15:35

    Evy:

    ooh jalis, ik mis je.
    ik ben zo jaloers dat jij zon heb, lekker teenslipper weer heb.
    hier heb je meer regenlaarzen en alles nodig.

    geniet er nog van, voordat je het weet ben je weer hier.
    x

  • 15 Februari 2012 - 19:09

    Mum:

    Jammer dat je je avond niet had ;( maar dat katje was wel een fijne troost denk ik!! En ik ben blij dat je pakketje aan is gekomen! Hoop dat het lekker was en die fotootjes had je niet meer verwacht hè? En die knuffels ;) en niet te vergeten alle meiden van de voetbal!! Ja dames, ook jullie hangen nu in Cambodja.... Waar het zo heerlijk warm is! Spreek je weer snel kusss xx

  • 18 Februari 2012 - 22:40

    Mama:

    Carnaval is losgebarsten in ons Brabantse land.. Er zullen dus wel even minder views op je site zijn! Iedereen is 5 dagen aan de zwier en ligt daarna in coma ;)
    Wij zijn met de optocht slechts 4e geworden... Maar we hebben erg gelachen, net als het publiek! Die vonden ons erg leuk! Xxx

  • 21 Februari 2012 - 10:22

    Leny:

    hoi jalisa,
    Het gaat goed met jou en de tijd schiet al weer op.
    Ben gisteren met aad naar zevenbergen geweest om naar martijn te kijken bij de spelletjes.Kwam Rowan en Emy nog tegen. Ik vind het daar leuker dan in klundert voor die kinderen.Met al die spelletjes hebben ze wat te doen.
    Ben weer opgeknapt van een virusje,ben er wel 10 dagen zoet meer geweest maar onkruid vergaat niet he.
    Je moeder en de rest hadden er weer wat moois van gemaakt.De optocht was leuk.
    Nu nog veel plezier (werken) en tot gauw. Groetjes leny en aad


  • 25 Februari 2012 - 12:35

    Mama:

    Hi schatje!!
    Volgende week zit ik ook in jouw avontuur ;)
    Ik heb er erg veel zin in om samen met jou Cambodja door te trekken!! En om bij je placement te komen kijken....
    ik hoop dat je me vrijdag van het vliegveld op kan halen, anders zie ik je wel na je werk!!
    Laat je me nog even weten als ik iets mee moet nemen??
    Dikke kus en tot snel xxx

  • 25 Februari 2012 - 20:38

    Cassandra:

    Hai Jalisa,

    Wat ben jij met een geweldige reis bezig meid. SUPER...!!!
    Geniet van wat je allemaal nog mee gaat maken.

    Groetjes
    Cassandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 32145

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: