07-02-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 07-02-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

07-02-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

07 Februari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hier ben ik weeer :).
Afgelopen vrijdag was Bella haar laatste dag, dus we hadden besloten om tussen de middag te blijven zodat we alle kinderen konden zien, dus we hadden packed lunch meegenomen (wat niet te eten was), maar we hadden voor de kinderen 50 donuts en 50 andere zoete broodjes gehaald (voor 20 dollar..) Dus daar konden we gelukkig van mee eten :p. En we hebben de rest van de dag de muren geschilderd met de kinderen en een khmer vrouwtje heeft m'n nagels gedaan, ziet er echt heel mooi uit!
We hebben vrijdag ook een nieuwe roomie gekregen, Gillian, 19 vanuit Canada. Dus het is weer een stuk gezelliger in onze kamer :).

Zaterdag zijn we naar een zwembad gegaan bij een hotel, dat was een mooi zwembad en we hadden uitzicht op de mekong rivier, wat net een zee leek zo groot!
's Avonds zijn we weer lekker uit geweest, naar een andere club dit keer, het was echt een hele leuke avond ;). Er liepen daar alleen wel veel mannen verkleed als vrouwen rond, best raar om er zoveel te zien ;p.
Zondag had iedereen echt behoefte aan een massage, dus zijn we naar riverside gegaan om er een te halen, ik had een voet en schouder massage, voor 8 dollar, het was niet heel erg bijzonder, maar wel lekker na een avondje stappen :).

Gister kwamen er een man en een vrouw naar mijn placement, en hun zitten ook in een appartement hier, ze zijn in de 50 ofzo en komen uit frankrijk, ze spreken bijna geen engels, de man een beetje en het is de bedoeling dat hij ook les gaat geven (?). Maar hij vroeg dus aan mij of ik het hem wilde leren, terwijl ik zelf niet eens weet wat ik moet doen, dus dat wordt nog wat komende maand..
Maar het was me ook opgevallen dat 1 meisje er niet was gister, die er normaal wel gewoon altijd is. Dus vandaag had ik ernaar gevraagd, en ze is geadopteerd door deense mensen en ze is vrijdag weggegaan. Maar het is best raar, want 1 van de khmer vrouwen op mijn placement is haar moeder, ze had 3 kinderen, eentje was vorig jaar al geadopteerd en nu de 2e dus. Maar haar andere zoontje is 9 jaar, en de regels hier zijn dat kinderen na 8 jaar niet meer geadopteerd mogen worden, dus hij blijft hier zonder z'n broertje en zusje achter..
Het was vandaag Public Holiday, voor 1 dag, dat is vanwege het boeddhisme en de monniken? Dus ik mocht kiezen of ik kwam of niet, maar ik ben in de ochtend thuis gebleven omdat er vandaag echt 50 kinderen zouden zijn omdat de scholen dicht zijn, en dat zou echt te vermoeiend zijn. Dus ben ik in de middag gegaan.

Het wordt ook met de dag warmer.. Lesgeven is gewoon bijna niet meer te doen, omdat het gewoon zo warm is! Januari was echt een stuk beter! Op het dak zonnen zit er ook niet meer in, want je smelt gewoon weg..

Afgelopen weekend hebben we ook tickets voor de bus naar Siem Raep geboekt voor a.s. zaterdagochtend. We gaan met z'n 4en en we komen dinsdag pas weer terug! :)
Dus m'n volgende verslag zal de woensdag erna wel zijn! Met veel foto's erbij waarschijnlijk haha.

Liefs

  • 07 Februari 2012 - 18:24

    Mama:

    Hey schatje, wat leuk weer wat van je te lezen... Het duurde even...:(
    Het is overige s wel 7 februari hoor ;) .. Gelukkig maar, want anders zou je nog een maand langer wegblijven! heftig hoor van dat meisje.. En ze zal het wel heel koud hebben in Denemarken! Want het is bij ons nu momenteel -15 graden, Denemarken zal nog wel kouder zijn.....Arm kind! Hopelijk krijgt ze er een 'warm' thuis en een zorgeloze toekomst!
    Als het nu zo warm is bij jou (50 graden verschil??), is het dan niet beter dat ik dat hotel met dat heerlijke zwembad boek?
    Mooie nagels trouwens, en die massages zie ik ook al naar uit (bij die blinde mensen moet heel goed zijn, en je helpt deze mensen ook nog aan werk). Veel plezier dit weekend bij de Tempels van Angkor Watt in Siem Raep!
    Ik spreek je snel, en kijk uit naar je verslag volgende week weer!
    Hopelijk is dan ook je pakketje binnen!!
    voor Valentijndag ;) dikke knuffel van Rowan en Emy die net gaan schaatsen...en van mij natuurlijk!!
    Misschien kunnen wij je volgende week verslag doen over de Elfstedentocht?? Xxx

  • 10 Februari 2012 - 10:34

    Pap:

    Su`es su dei , sok sa bai ? KANJER
    ik heb mijn huiswerk gedaan :)
    Maar wat een heftig gebeuren zo van dat meisje :( brrrrr , en wat betreft nu na het slapen 3 dagen weg naar Siem Raep wat een straf weer :) GENIET ERVAN en ik kijk ook weer uit naar je verslag en foto"s,
    SUK6 met het lesgeven en de warmte
    FIJNE DAGEN KANJER kus pap ;)

  • 11 Februari 2012 - 19:51

    Steven:

    Hi, vandaag je vader ontmoet en die vertelde me van je avontuur. We hadden alletwee de molentocht geschaatst. 75 km, een hele bikkel die pa van je en nog gezellig ook. Kan helaas gern foto plaatsen volgens mij. Heel veel succes en plezier daar. Groeten steven de schaatser :-)

  • 12 Februari 2012 - 20:57

    Peter:

    Je maakt een hoop mee zeg. als je zelf maar geen kipburger wordt haha nog ff dan komt je moedertje en dan ben je ook zo weer thuis.

  • 14 Februari 2012 - 16:15

    Chris Vredeveld:

    Beste Jalisa, ik hoorde van je vader dat je op reis bent, hij gaf mij dit adres door. Ik heb je verslagen doorgelezen. Fantastisch, wat zie je veel en wat beleef je veel! Dit is vast en zeker een ervaring voor de rest van je leven! Mocht je ooit willen reageren: vredeveldc@casema.nl
    Ik hoorde ook dat je over 33 dagen weer thuis bent of terug reist. Veel plezier de laatste dagen en ga zeker nog kijken waar je bent. Groeten Chris Vredeveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 32179

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: