28-02-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 28-02-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

28-02-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

28 Februari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Na weekend Siem Raep heb ik niks meer geschreven, omdat er niet echt veel is gebeurd. Maar aangezien m'n moeder heel graag nog een verslag wil lezen, maak ik nog maar een blogje.

Vorige week donderdag zijn we uit geweest omdat het Alex haar laatste avond was. Dus voor de rest heel het weekend maar niet uit gegaan. De meeste mensen, op een paar na, gingen dat weekend naar Siem Raep, dus het was heel erg rustig hier. Ik ben heel het weekend gewoon hier gebleven, zaterdag bijna heel de dag in bed gelegen en films gekeken, zondag heel de dag in ons eigen zwembadje gelegen.
De week erna ben ik 2x een halve dag thuisgebleven omdat ik echt te moe was om te gaan.. Verder is er niet veel bijzonders gebeurd.

Vrijdag was het weer monthly dinner, we gingen weer naar een khmer restaurant, maar we moesten op de grond zitten en zelf allemaal kleine stukjes vlees bakken, die bijna geen smaak hadden en wat ook veel te lang duurde. Dus Leah Gillian Teresa en ik besloten om daarna nog maar ergens wat te gaan eten.

Zaterdag was Michelle jarig en ze wilde graag een boot huren, dus we hebben 4u lang op de rivier gevaren en 's avonds weer uiteten, en zoals niet van mij verwacht had ik een schnitzelburger ^^.

Zondag zou ik eigenlijk de traditionele khmer foto's gaan doen, maar ik ga volgende week, zodat mams zich ook nog leuk in een jurk kan hijsen :). Dus nu had ik die dag geen plannen, rond 5u zijn we ergens wat gaan drinken en toen we terug kwamen hadden we frietjes voor dinner, wel met rijst overigens.

Gister is er een nieuw babytje gekomen, 2 maanden oud, hij was achtergelaten in het ziekenhuis en als de moeder hem na 2 maanden niet op komt halen wordt hij naar een weeshuis gebracht.
's Avonds zijn we weeer uiteten geweest omdat er weer 2 mensen weg gaan.. Helaas was het best wel een duur restaurant, 9 dollar voor een pizza :(

Morgen gaan we met alle kinderen naar de tandarts, dat heb ik samen met 2 andere geregeld, die hier een soort van wonen, onder andere iemand uit nederland. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat worden! Aangezien ze nog nooit naar de tandarts zijn geweest en ook hele slechte tanden hebben..

Deze week is alweer m'n laatste weekje op placement, ik zou eigenlijk volgende week nog 3 dagen hebben, maar ik stop 2 dagen eerder zodat we 2 dagen meer hebben om nog ergens heen te gaan. Vrijdag mams van vliegveld halen en dan maandag m'n laatste dagje om afscheid te nemen van de kindjes.
Daarna hebben we nog 8 dagen om ergens heen te gaan, de vraag is alleen nog waar naar toe ;)..

Ik hoop dat ik maandag avond nog een verslag kan plaatsen, dat zal m'n een na laatste verslag zijn.
Krijg wel weer zin om naar het koude nederland te gaan :).

  • 28 Februari 2012 - 17:39

    Pap:

    Hoi KANJER ;) het is weer fijn een verhaaltje van je te lezen ik wens je nog veel plezier van de week met je kindertjes en suk6 bij de tandarts en natuurlijk een fijne afsluitende vakantie met mama GENIET ERVAN je hebt zo weer je lange broek en een jas nodig :) ps heeft Carolyn buiten geslapen of is ze geverfd :) VEEL PLEZIER kus pap

  • 28 Februari 2012 - 19:04

    Mams:

    Lief van je dat je je blog voor mij schrijft... Maar er zijn nog 14.000 andere kijkers geweest die kennelijk ook interesse in je avonturen hebben ;)

    Ik heb je vandaag nog even gesproken en mijn koffer is gepakt, inclusief de spulletjes waar je om gevraagd hebt!
    Ik heb er heel erg veel zin in, het lijkt me heerlijk om naar een warm land te gaan, want hier moet echt de kachel nog aan!

    Half Nederland (inclusief je zielige broertje!) heeft weer de griep! En dat zal je in Cambodja wel niet kunnen krijgen!

    En wat gaan we doen daar? Jij hebt al veel gezien! Gaan we niet nog een keer bekijken...

    Misschien varen over de Mekong naar Vietnam, of naar Thailand, of een subtropisch eilandje.... Uitrusten in een bungalowtje op het strand, hangmatje, spierwitte stranden, 35graden en altijd zon!!!

    We zien het wel!!! Zo te horen hebben alle indrukken jou ook moe gemaakt (want dat kan niet van het harde werken zijn ;) ).
    Jij hebt dus ook, net als ik, een fijne vakantie verdiend moppie!

    Ik sluit je vrijdag gelukkig weer in mijn armen als je met je prive tuktuk chauffeur mij komt halen van het vliegveld,
    en het lijkt me zo gaaf dat jij mij nu eens gaat rondleiden in het voor jou inmiddels bekende Phnom Penh!
    En ik heb voor alle kindjes een verrassing bij me! Dan vergeten ze de tandarts misschien even...;(

    En ik heb nog geen reisboekje gelezen.. Ik laat me verrassen door jou!

    ;-)

    Dikke kus en tot bijna!!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 32147

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: