22-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 22-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

22-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

22 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Okeeeee hier een verslag van de afgelopen 4 dagen!

Donderdag ben ik nog ziek thuis gebleven en heb ik een beetje in de zon gelegen en gewassen, 's avonds gingen er een paar sushi eten, alleen ik en iris aten hier, maar iris wilde vroeg naar bed en ik was nog niet moe, dus ben ik uiteindelijk na het eten nog met hun mee gegaan, niet om te eten maar gewoon voor de gezelligheid :). Die gezelligheid (en onbeperkt ijs scheppen) kostte me alleen wel $ 7.80, beetje jammer.. Je betaalde een standaard prijs (achteraf). Maar goed, het was wel gezellig en apart, had nog nooit een sushi restaurant gezien haha :P.

Vrijdag weer naar de kindjes gegaan en met ze genagellakt en ze hebben m'n haar weer gedaan (pijnlijk). Grappig trouwens wel om te zien dat ze hier zo graag engels willen leren ;p. Toen nog even naar wifi gegaan en geld gepint. Daarna zijn we uiteten gegaan omdat het Laura's laatste weekend was, naar een heeerlijk restaurant geweest en ik had een huge schnitzel met frietjes :D. Toen nog naar Top banana (een bar) geweest en daar tot 12u gezeten. Iedereen ging daarna door naar een club, maar iris carolyn en barbara gingen terug naar het appartement en ik had best wel hoofdpijn en oorpijn dus ik ben maar mee terug gegaan..

De volgende dag rond 9 uur m'n bedje uitgerold en lekker tot half 12 in de brandende zon gelegen :). Rond half 1 naar russian market gegaan, wat spulletjes gekocht en terug gegaan naar appartement. Toen nog even naar facebook cafe gegaan om alles te checken en rond 7 uur naar de nightmarket gegaan, waar ik echt nog wel vaker heen wil! Daar wat gegeten en daarna door gegaan om een ticket te halen voor de bus naar Sihanoukville voor volgend weekend. We wilden de bus van 17.45, maar die zat al vol, de volgende bus ging pas om 01.30 's nachts, dus nu hebben we die maar. Het is ongeveer 5 uur rijden, dus dan komen we daar 's ochtends vroeg aan.

Vandaag naar Killing Fields gegaan, eerst gingen we naar de S21 prison, waar de gevangenen als eerste heen werden gebracht. Voordat ze vermoord werden, werden ze daar eerst heel veel gemarteld om informatie los te kunnen krijgen, en daarna, als ze nog leefden, werden ze doorgebracht naar de Killig Fields, om daar gelijk vermoord te worden. We kregen een audio set als rondleiding bij de Killing Fields, dat was goed te doen :). En met de warmte viel het gelukkig ook wel mee.
Hierbij ook een paar foto's (de rode draad een beetje).

Toen we terug kwamen heb ik nog eventjes sims gespeeld op m'n laptoppie en toen een goede avondmaal gehad, ik ben erachter dat ik alle groenten wel lust, zolang ze maar gefrituurd (of met rijst laagje eromheen) zijn :p.. Daarna wilden ik en carolyn naar wifi plaats gaan, maar die waren gesloten, vanwege het chinees nieuwjaar wat vandaag en morgen is.. Dus nu vanuit het facebook cafe dan maar! Hoop dat het zo lukt met de foto's.

Morgen helaas weer een gewone werkdag, maar ik kijk uit naar volgend weekend hihi :).

  • 22 Januari 2012 - 13:20

    Pap:

    GEWELDIG weer KANJER en wat dat snitzeltje betreft da was genieten
    als ik jullie zo zie zitten in die suzzie (jaja je schrijft het anders :) )tent dan hoef ik er niet heen of hebben ze ook sta tafeltjes whaaaaaaahaha nou tzijn weer leuke foto's en een GEWELDIG verslag koppie op morgen JE SCHATJES KIJKEN AL WEER UIT NAAR DE MAANDAG OM BIJ JOU TE ZIJN dus snel knorre dan ist zo maandag VEEL PLEZIER :) kus pap #& (dit tekentje is uit probeersel)
    FIJNE WEEK WEER

  • 22 Januari 2012 - 13:22

    Pap :

    tekentje werkte dus niet ik dacht het wordt een kusje maar helaas :) dan maar zo eentje x pap

  • 22 Januari 2012 - 15:12

    Yvette:

    Lieve Jalisa, lees je verslagen elke keer weer met plezier! Lijkt wel een beetje een vakantie zo: stappen, zonnen en verdere bezichtigingen. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, ga zo door en tot snel!

    En voor het geval je het nog niet wist: Edwin is dood!!

    xx Yvet

  • 22 Januari 2012 - 21:10

    Pap:

    Hoi KANJER ben ik weer ff
    maar aangezien de weinige reacties nu denk ik dat je het verslag niet verzonden hebt .Ik open op het verslag van de 18e en zag die van vandaag dus ook die van de 22e heb ik niet per mail gehad dus misschien ..... :) kus pap

  • 22 Januari 2012 - 22:04

    Mam:

    Jaja vakantie viere kost geld! Leuk dat je naar Shinoukville gaat (daar in de buurt is ook dat 'onbewoonde eiland' waar ik met jou je geweldige reis wil afsluiten). Maar kijk wel uit, vraag Annelin maar naar haar ervaringen daar!!! Neem afgesloten drankjes!! Zodat ze er niks in kunnen doen... (jaja bezorgde mam).

    En wat heftig zeg, S21 en the kiling fields... Heb je het boek al uit van Loung Ung, "eerst doodden ze mijn vader", want dan kwam het extra hard binnen denk ik!
    Want ja nog niet zo lang geleden liepen daar echte koppensnellers!! Bizar gewoon!
    Was het te vergelijken met de koude rillingen en indrukken in Auschwitz?
    Die fotootjes zijn erg leuk trouwens! Geeft ons een goed beeld van je leven daar!! En ja je wordt al lekker bruin.. ;)

    Wij zijn vandaag weer met de voorbereidingen voor de carnavalsoptocht begonnen! Ik zal hier nog niet veel verklappen, maar wordt weer lachen!!

    En je broertje heeft net zij vakantie geboekt! Naar Turkije!! Daar kan hij gewoon lekker naar het strand en als hij mee was gekomen naar Cambodja, dan had hij ook mee gemoeten naar de Killing Fields...

    Deze week zal ik pakketje maken en opsturen... Geef je nog even je boodschappenlijstje door?

    Werk ze komende week en we chatten!!

    Dikke kus, en een likje van Tijger, Noway en Swiep.... Die nu alle drie bij mij op bed liggen 's nachts ;( xxx

  • 22 Januari 2012 - 22:45

    Mathilde:

    Errug wreed al die afslachtingen! Het lijkt me een raar gevoel als je daar annu nu rondloopt, op de grond waar ware slachtpartijen hebben plaatsgevonden.

    Slik, dan maar wat luchtigers ....

    Als je nog eens een Hollandse Hap wilt doen ... in Shinoukville zit een ex-schoonzusje van mij, zij heeft daar met haar man een guesthouse / restaurant Pim´s restaurant; Hollandse pot ... mjammie :-)

    SUUC7

  • 22 Januari 2012 - 22:47

    Mathilde:

    ... Sihanoukville ... :-D

  • 22 Januari 2012 - 23:11

    Mam:

    Goede tip van Mathilde! Mochten wij er nig samen naar toe gaan, dan gaan we even de groeten doen!! ;)

  • 22 Januari 2012 - 23:13

    Mama:

    Wow! Bijna 7500 pageviews!! er zijn veel mensen die jouw verslag lezen en je fotootjes bekijken!! Dus ga zo door! Xx

  • 23 Januari 2012 - 08:10

    Ellis:

    Het is erg leuk om jou verslagen te lezen, zo kan je ons heerlijk jaloers maken :( het lijkt altijd zo heel anders die verre landen, maar er is daar ook gewoon eten, drinken, wegen, huizen en mensen die alleen maar gelukkig willen zijn, al is het allemaal niet zo luxe als hier waarschijnlijk, alhoewel sushi is natuurlijk wel genieten. Wat super dat jij die kinderen daar wat geluk kan geven en dat jij ondertussen ook groenten eet haha.

    Groetjes en we blijven je volgen,
    Ellis

  • 24 Januari 2012 - 12:06

    Simone:

    Hi Jalies!

    Leuk om telkens je verslagen te lezen! Zo te lezen is het wel tof daar in Cambodja! Word wel een beetje jaloers als ik het vergelijk met het koude weer hier in Nederland. Goed dat je het naar je zin hebt! Fijne tijd nog daar Bal!

    X Simone

  • 27 Januari 2012 - 20:20

    Jolanda:

    hoi jalisa,

    je bent alweer bijna een maand weg, tijd gaat snel zeg.
    ik lees uiteraard je reisverslagen, maar jullie hebben volgens mij een leuke club zo met al die meiden. geniet er nog maar van want voor je het weet is het weer voorbij. nog een hele leuke tijd daar.

    groetjes, jolanda anton nick en michelle X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 32183

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: