18-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 18-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

18-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

18 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag was het weer een gewone werkdag, alhoewel ik me, toen ik vanochtend wakker werd, echt heel slecht voelde :(. Maar ben gewoon naar de kindjes gegaan! Ik was alleen niet echt in de stemming om les te geven met een zakdoekje voor m'n neus, dus dat heb ik Bella laten doen. Op een gegeven moment ben ik naar de director gegaan (hij was er een keer) en hem gevraagd of hij tissues had omdat die van mij op waren, en toen zei hij dat ik maar naar huis moest gaan om te slapen, dus toen ben ik om 10u terug gegaan en ben toen nog eventjes snel met Bella naar de lokale markt gegaan. Wat stinkt het daar zeg! Ben er nog steeds misselijk van! (of dat is van de gefrituurde spinnen die bij dinner op tafel lagen, omdat daar om gevraagd was) Maar goed, overal zag je vlees liggen/hangen, lekker in de warmte, en levende vissen die een beetje rond spartelden..
Daarna heel de middag in de brandende zon geleden en eeeindelijk bruin aan het worden (alhoewel in me heel vaak heb ingesmeerd, ben ik toch een paar stukjes vergeten en die zijn nu verbrand :(.
Morgen even aankijken hoe het gaat, want maak de kinderen daar anders alleen maar ziek..

Oooh ik ben gestoken door iets, ik dacht dat het
rode mieren ofzo waren, maar ze waren echt heel klein, en die beet die ik heb die is echt heel groot, net zo groot als de knokkel van m'n enkel (waar hij op zit) en hij doet pijn als ik loop snik, dus misschien toch iets anders dan en klein rood miertje, haha.

PS ik heb de spinnen niet gegeten hoor, voor de mensen die het zich afvragen ;). Er zijn wel foto's van, dus die komen er binnenkort nog wel bij!

See ya

  • 18 Januari 2012 - 14:17

    Mama:

    Zijn er echt mensen die de spinnen gegeten hebben?? Waarom heb je niet geproefd? ;) was je misschien gelijk van je fobie af, want dan eet je ze voortaan gewoon op als je er een in je kamer ziet.... Hihi

  • 18 Januari 2012 - 17:39

    Pap:

    mjammie mjammie spinnebille kan je er niet een paar in vriezen en als je dan terug bent heeeeeeeeerlijk met een glaasje wijn op peuzelen met je verhalen (sterke :) haha) en wat staat er nog meer op de kaart bv rode mieren ruggetjes of torre enkeltjes afijn ik ga mijn Boeren snitzel met gebakke aardappel balletjes en snijboontjes met suiker eten DUS RUILEN haha nee hoor KANJER ik heb een blikje erwte soep warm gemaakt met een bruin boter hammetje fijne dag en een DIKKE KNUFFEL gr pap XX ps BETERSCHAP + PLEZIER

  • 19 Januari 2012 - 07:52

    Leny:

    Hoi Jalisa,
    I
    k heb je verslagje gelezen..Vier sterren restaurant joh.
    Ik zou ook geen spin eten maar de volgende keer zit er misschien wel iets bij dat je kunt proberen.Succes!!!
    Leuke foto's.Wat hebben die kinderen hier het toch lux op school he?
    Ik zie andere beelden dan hier in de klassen.
    Verwen ze maar een beetje. Een knuffel doet wonderen.
    Hier is het nattttt. Verder gaat alles goed.Straks komen er weer 3 kinderen eten dus dat is ook weer gezellig.
    Nu lieverd veel groetjes van ons liefs Lenu

  • 19 Januari 2012 - 10:23

    Mama:

    Gatver..... Nee ik kan me voorstellen dat je dat niet gaat proeven! Je hoeft ze straks voor mij ook niet klaar te laten maken hoof? Gruwel! Hoeveel hebben er geproeft? Dat zijn helden ;)

  • 19 Januari 2012 - 10:24

    Mama:

    Waar lopen die beesten in hemelsnaam?? Kan je dat navragen en uit ons reisprogramma schrappen? ;)

  • 19 Januari 2012 - 11:12

    Jessica:

    Oh my gosh Jalisa, moet je nagaan: die spinnen moeten ze ook ergens gevangen hebben he... Wat ik dus wil zeggen; dat ze daar dus rondlopen :D leuk! haha

  • 20 Januari 2012 - 09:53

    Jalisa:

    haha, ik heb hier nog geen 1 spin gezien, zelfs geen kleintjes! Maar ze leven (als het goed is) alleen in de bossen, en die zijn hier niet.. Wel in Siem Reap (de andere plaats waar vrijwilligers zitten). En 5 hebben ze gegeten, dat zie je toch ook op de foto haha ;). Ze zijn wel helemaal op gegaan! (1 iemand at hem in een keer op, iew).
    Ze eten de spinnen hier trouwens zo; ze hebben levende spinnen, dan mag je er eentje uitkiezen en er mee spelen ofzo, en dan vergiftigen ze hem, en dan gaat hij langzaam aan dood en dan frituren ze hem en kun je je eigen spin eten (...)

    PS pas maandag weer een verslag ;)

  • 20 Januari 2012 - 10:28

    Pap:

    FIJN WEEKEND KANJER en ga je ergens een frietje scoren dit weekend :) ik kijk al weer uit naar de maandag ( je verslag ) VEEL PLEZIER kus pap

  • 20 Januari 2012 - 11:39

    Mama:

    Zielig zeg, voor die spinnen!!

  • 20 Januari 2012 - 12:22

    Tante Jolanda:

    Uh, hebben ze daar ook speciale spinnenkookboeken? :)

    groetjes!

  • 21 Januari 2012 - 15:16

    Jolanda Burggraaff:

    He jalisa echt smerig zeg die spinnen.
    Hebben ze eigenlijk ook wel iets normaals te eten daar.Potje pindakaas of zo haha.
    Zou dus helemaal niks voor mij zijn ben niet zo,n eter vraag maar aan je ma.Dus vind het echt geweldig wat jij doet.
    Nou weer lieve groetjes uit rotterdam en tot horens doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 21 Januari 2012 - 15:19

    Agnes Marcus:

    GATVERDAMME.....Denk dat ik maar ga boeken om met je mams die kant op te komen...zal ik dan ook van mijn fobie afkomen?? Hoe halen ze het in hun hoofd om zoiets te eten, ongelooflijk en het idee alleen al.

    Smakelijk.

  • 21 Januari 2012 - 16:03

    Peter:

    Hey meissie heb in eerste instantie bij mezelf een berichtje gezet haha
    Mooi te lezen wat je allemaal mee maakt alleen niet dat je een beetje ziek bent/was? hoop dat je inmiddels wat opgeknapt ben, misschien moet je toch maar wat spinnen eten haha. nog heel veel plezier daar en niet te veel verbranden. gr Peter

  • 22 Januari 2012 - 11:47

    Pap:

    Hoi KANJER
    Vanaf het Resort Bovensluis ff een krabbeltje het is hier winderig mijn huisje beweegd af en toe haha maar ik hoop dat je het wknd weer goed doorgekomen bent waarschijnlijk weer met ahum ;) lokale drankjes en beweeglijke hapjes en het naar bed gaan was weer vroeg in de ochtend wens ik je weer een fijne werk week met je leergierige schatjes :) SUK 6 kus pap

  • 05 Februari 2012 - 18:33

    Pap:

    Hoi KANJER zomaar ff een DIKKE KNUFFEL tussendoor kus pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 32178

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: