16-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 16-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

16-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

17 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Ik voelde me gisteren niet zo heel erg goed, dus ben vroeg naar bed gegaan en vandaar dus geen verslag! Maar had hem al wel geschreven, dus hier ook nog van gister;

Na een leuk weekend, op de airco na, vanochtend weer vroeg eruit. Alhoewel vroeg, de kindjes (waarschijnlijk elke cambodjaan) staan elke dag om 4.40 op (...). 's Ochtends moest ik dus gelijk lesgeven toen ik er aan kwam, de man die engels spreekt was er weer eens niet, dus ik moest maar wat inproviseren. Ik vroeg aan de kinderen wat ze allemaal al konden en ze kunnen al tot 20 tellen, ze kennen de dagen van de week al, en alles wat er in en om het lokaal is kennen ze ook.. Dus ik wist niet wat ik ze verder nu kon gaan leren, ik schreef maar woorden op het bord die hun dan na moesten schrijven, want dat had die man gezegd dat ze dat leuk vonden. Daarna nog een paar woord spelletjes gedaan en zo een beetje geprobeerd het uur vol te maken. Toen we klaar waren heb ik maar weer gewacht totdat het 11u was en ik kon gaan eten.
Na de lunch heb ik 20 minuten op m'n tuktuk moeten wachten en ik kreeg weer een andere (de 3e al). Dus die reed ook weer een andere route, maar dit keer wel heel erg om.. (dacht ik). Ik dacht dat we echt helemaal de verkeerde kant op gingen, dus ik dacht misschien heeft hij me niet goed verstaan, want mijn project heet CPCDO en er is nog een project dat SCCDO heet. Maar toen gingen we een weg in waarvan ik dacht iets te herkennen, dus ik dacht ik wacht het wel af. En toen waren we er zo! Normaal doe ik er ongeveer 20 minuten (als het niet druk is) over, en nu maar 15 ;p.
Daar aangekomen moest ik opeens nog een uur lesgeven, nouja moet niet, is vrijwillig en de kinderen vroegen erom.. Dus maar weer spelletjes gedaan, na dat we klaar waren gingen 3 meisjes me opmaken en m'n haar doen, dat wilden ze graag. Dus ik zat op de terug weg in de tuktuk best wel voor lul, aangezien ze mensen hier in cambodja 'uitlachen' als ze makeup dragen, dat is hier niet erg normaal dat je dat doet.
Na het werk zijn Iris en ik naar Hellopoint (onze simkaart heet Hello) gegaan om te laten kijken naar onze simkaarten, aangezien (bijna) niemand onze smsjes ontvangt.. Maar ze gaan ons bellen als ze iets gevonden hebben, dat zeiden ze tenminste, dus ben benieuwd of we worden terug gebeld :'). Daarna nog wat inkopen gedaan in de supermarkt en toen we terug kwamen was Bella er, een australisch meisje dat op mijn project zit (finally iemand om mee te praten daar), zij is hier 2 jaar geleden ook geweest, zelfde project, dus ze is terug gekomen om te kijken hoe alles nu ging, want ze zijn verhuisd en het gaat nu een stuk beter met ze. Helaas blijft ze maar 3 weekjes..

Pringles zijn hier trouwens heel goedkoop, maar 2 dollar! Terwijl je voor een normale zak chips ook 2 dollar betaald..
Er zit recht naast ons appartement een club (met soort van prostituees, al worden die hier niet zo genoemd) en daar zingen ze de hele avond karaoke (maar dan echt heel vals) :p.


Vandaag met Bella gewerkt en dat was een heel stuk leuker! We zijn naar afloop naar de IBC geweest, een grote winkel, en daar hebben we allemaal kleine dingetjes voor de kinderen gekocht (bordstift, gekleurd papier, facepaint etc).
Dus vanaf morgen gaan we beginnen met ze zinnen en werkwoorden leren ipv alleen maar zelfstandige naamwoorden steeds!

Het regende vannacht trouwens echt heel hard, het leek net of er een aardbeving was! Maar de rest van de dag was het gewoon weer zonnig, en nog steeds wel 30 graden.

PS nog steeds niet gewend aan het koude douchwater :(.

  • 17 Januari 2012 - 13:59

    Elise:

    Hee Jalisa,

    Leuk al die verslagen en foto's joh, was in het begin zeker wel wennen daar?
    Hoe kom je zo op 't idee daarheen te gaan?
    Veell plezierr nog:)

    x

  • 17 Januari 2012 - 14:03

    Jalisa D'Hont:

    Hi you! Haha, jaaa was zeker wennen! Ben er nu pas een week, maar begin nu pas te wennen aan alles (vooral aan de rijst 2x per dag).. De altijd warme 30 graden en koude douche beginnen ook langzamerhand te wennen :p.
    Maar een vriendin vertelde me dat ze dat ging doen, dus ik ging op die site kijken en zo bedacht ik me dat ik dat eigenlijk ook wel wilde! En toen heb ik uiteindelijk gewoon Cambodja willekeurig gekozen haha, want het kan ik heeeel veel landen met deze organisatie!
    Dankjewel! XX

  • 17 Januari 2012 - 14:16

    Mams:

    Wat een schatjes zeg!! Jij moet ook al wel van hun houden! Dat kan bijna niet anders.... Je zou ze straks in je koffer stoppen ;)

  • 17 Januari 2012 - 21:26

    Dimphie:

    Hoi Jalisa!!

    Leuk hoor om je verhalen te volgen en super gaaf om te zien dat die kleintjes nu al van je houden.
    Je mag ze gerust meebrengen hoor naar De Cocon want daar is het weer reuze gezellig!!!!!!!!!!! en er is een heleboel te leren!!

    succes verder en geniet er van

  • 17 Januari 2012 - 21:31

    Mama:

    Zie je dat? Al meer dan 5000x is je verslag bekeken!!! Leuk dat ze je in de gaten houden, zou nog leuker zijn voor jou als ze ook een reactie achterlaten!
    Maar ga zo door dus....xx

  • 18 Januari 2012 - 15:08

    Elise:

    Ja snap ik , lekker elke dag rijst eten:p haha(:
    Zo wel lekker warm dan, kan je lekker in de zon liggen, hier regent het alleen maar.
    Ah echt leuk joh, toen zat ze opeens heel ver weg!
    :)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 32184

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: