13-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 13-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

13-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

13 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Gister op tijd naar bed gegaan, ook al had ik vandaag een vrije dag en hoefde ik er dus niet vroeg uit. Maar ik wilde optimaal van de zon kunnen genieten, dus om half9 lag ik al boven op het dak in de zon ;D.
Ik wilde eigenlijk nog wel naar supermarkt ofzo gaan, maar we gaan van het weekend naar Russion Market, dus ik haal daar dan wel dingen.
Ik heb vandaag ook een boekje gevonden met engels-khmer, dus ik heb de dagen van de week, de maanden van het jaar en 1 t/m 10 opgeschreven, in tekens én in de uitspraak. Ik ben erachter gekomen dat ze geen alfabet hebben maar alleen tekens en dat elk tekentje een bepaalde klank heeft en als je die met andere tekentjes in een zin plaatst krijg je verschillende klanken, wat dan een woord vormt (ingewikkeld). Maar nu kan ik voorlopig even vooruit met het lesgeven, hopelijk begrijpen ze me, want ik kan ze natuurlijk niet verstaan als het niet goed is :')..

Vanavond gaan we met alle vrijwilligers (ongeveer een stuk of 30 nu) uiteten bij een mexican restaurant, een soort 'afscheids' dinner omdat er iemand bijna weg gaat, en daarna met z'n alle naar een nightclub. Ben benieuwd!

Ik ben trouwens gestoken op m'n oog, en op de zijkant van m'n vinger, die mug zal wel geen honger hebben gehad..
Van het weekend waarschijnlijk geen blogs, dus tot maandag dan!

Ps, hierbij nog wat foto's van m'n kamer en van het dak ;)

  • 13 Januari 2012 - 10:13

    Pap:

    Hoi KANJER ik weet niet of het zo aankomt maar ik probeer maar wat maar doe ook eens een fotooke van jezelf met/in een tuktuk nou sgatjuh DIKKE KNUFFEL ps ik zocht een lachend gezichtje of wat anders op m'n laptop maar die kan ik niet vinden moet ik ff navragen hoe dat werkt voor volgende x maar ik zit nu met een lach als op de kaart je weet wel ons lachje haha
    oja je hebt toch foto van mij voor op je muur whaaaaaahaaaaahhhaaaaa XXX
    FIJNE TIJD EN IK HOU VAN JE gr papke

  • 13 Januari 2012 - 10:18

    Jalisa D'Hont:

    Helloo, ja zo kan ik het lezen haha! Maar ik zit altijd alleen in tuktuk, dus dan kan ik moeilijk een foto van mezelf gaan maken he... en een lachend gezichtje als in emoticon? dat is gewoon een : en een )
    Haha ja van jou mama en rowan, maar die ga ik niet op m'n muur plakken hoor.. die zitten in m'n portemonnee! En ik reageer binnenkort wel op je mail hoor haha, maar ben nu steeds niet echt lang op internet, dus vandaar! XX

  • 13 Januari 2012 - 11:06

    Mama:

    Succes juffrouw! ;)
    Vergeet niet ze eerst je naam te leren? Hoe is die in het Khmer?
    En je kamer ziet er best gezellig uit... Vooral die foto aan de muur....
    Fijn weekend hoor! Xx

  • 14 Januari 2012 - 09:16

    Jessica:

    haaaai, wil je serieus dat ik je op de hoogte hou over gtst? deze week:
    - rikki en sjoerd willen bram houden en gaan misschien wel naar de rechter
    - nick en charlie zijn weer een klein beetje samen maar toch ook weer niet, nick wil haar in ieder geval graaaag terug.
    - Bing en Sjors zijn heel boos op rikki enzo, dus daar zijn ze nog niet klaar mee
    - Danny helpt Maxime met haar faillissement
    - Noud is dood (grapje) maar het gaat niet zo goed met hem
    - gisteren heeft Edwin ook een bloedneus gekregen....
    - Janine is stom
    - Jack en Lorena zijn weer een beetje blij denk ik
    ennnn dat was het denk ik wel zo'n beetje? duidelijk he :D hahaha

  • 14 Januari 2012 - 09:16

    Jessica:

    vanaf volgende week doe ik wel een beetje per dag of om de dag ofzooo:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 32183

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: