12-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 12-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

12-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

12 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag weer een drukke dag gehad, ben kapot!
Gisteravond heb ik er een kamergenootje bij gekregen, Iris 18 jaar, uit Bergen op Zoom :). Dus het is gelukkig niet meer stil in m'n kamer!
Vanochtend om 06.30 ging de wekker :(, en om 8u stond ik bij thé orphin house.. In de ochtend was de enige man die daar een beetje fatsoenlijk engels spreekt er niet, dus ik heb ongeveer een uur met de kinderen gespeeld, voor zover dat kon, aangezien ze elkaar wel bezig houden.. En na een uur kwam hij en ging hij me voorstellen aan de kinderen. Daarna heeft hij heel lang gepraat in het Khmer over z'n jeugd, tegen de kinderen, dus ik voelde me een beetje nutteloos :p. Daarna kwamen er een man en een vrouw uit Denemarken, die komen daar vaker in het weeshuis. De vrouw ging de kinderen engels geven (over Vitamin A, nuttig voor kinderen die bijna geen engels spreken......) En ze ging allemaal woorden leren (die ze overigens bijna allemaal verkeerd schreef, ook handig).
Daarna werd ik om half12 weer met de tuktuk opgehaald, geluncht (rijst) en om half2 werd ik weer opgehaald door de tuktuk. Toen heb ik tot 4 de kinderen weer bezig gehouden en is mij gevraagd of ik alsjeblieft engelse les wil geven. Dus dat ga ik vanaf maandag doen! Morgen heb ik een dagje vrij gelukkig :].
Het probleem is alleen wel dat die kinderen bijna geen engels spreken (hello, goodbye, me, you). Dus hoe ik ze uit ga leggen wat het alfabet is en de cijfers, weet ik nog niet.. Ergens een engels Khmer woordenboek zoeken i guess.

Zoals jullie zien heb ik een paar fotootjes erop gezet, heb nog niet veel foto's gemaakt, vandaar. Na het weekend volgen meer foto's, dan ga ik naar de markt en waarschijnlijk in tratitionele Khmer kleding! Morgen wordt het bruin worden op het dak hihi.


Carolyn en Iris hebben trouwens allemaal foto's en kaarten aan de muur gehangen die ze van thuis hebben meegenomen (slim), en het enige wat ik aan mn muur heb hangen is dit.. (zie foto bijlage)


Byeeee

  • 12 Januari 2012 - 17:05

    Mama:

    Su'es su dai!
    Leuk die kaart, zo leer je het land kennen!
    Enne.. Jij wilde liever kleren meenemen! Maar als je nu je adres op de site site kan iedereen je een kaartje sturen - per post - en fotootjes heb jij altijd al op je kamer hangen! Dus nu is het eens wat anders..;) maar moet ik wat opsturen??

    En dat ze je nu al een dag vrij geven? Volgende week wordt het vast weer leuker, en denk maar hoe jij je eerste Engelse woordjes van juffrouw Susan hebt geleerd: this is a book, this is a wall, i am walking to the window.....ook jij vond dat super leuk! En je bent creatief genoeg! Voorbeeldplaatjes laten zien, of tekenen...maan roos vis ... En GOED OPSCHRIJVEN haha, dat wel. Jammer dat je die letters die ik had gekocht niet mee wilde nemen!!! Soms heb ik best wel goede ideeen hoor! Maar je vind wel een oplossing!

    Veel plezier met zonnen morgen! Maar ik zag dat het bewolkt is, dus ik hoop dat de zon voor jou gaat schijnen!!! Dikke kus en ik bel je morgen even!

  • 12 Januari 2012 - 17:15

    Mams Weer:

    Goed dat je foto' s downloaden nog gelukt is, nu krijgen we eeen beter beeld van wat jij ziet... Zag net een zonnebril waar je mee kan filmen! Was ook handig geweest? Maar die mensen daar hebben amper een zonnebril verwacht ik.

  • 12 Januari 2012 - 21:25

    Hoi Jalisa!:

    Geweldig om te zien en te voelen hoe jij door hebt wat goed is voor kinderen en wat niet zinvol is. Spreek het uit en doe er iets mee!!!!! Dat is jouw missie daar in Cambodja !!

    succes ( en uhhhh ..mijn wekker gaat ook altijd om 6.00 uur af .....)

    lieve groet Dimphie

  • 12 Januari 2012 - 21:25

    Hoi Jalisa!:

    Geweldig om te zien en te voelen hoe jij door hebt wat goed is voor kinderen en wat niet zinvol is. Spreek het uit en doe er iets mee!!!!! Dat is jouw missie daar in Cambodja !!

    succes ( en uhhhh ..mijn wekker gaat ook altijd om 6.00 uur af .....)

    lieve groet Dimphie

  • 12 Januari 2012 - 21:46

    Martijn:

    en waaaaar is mijn foto nou =O ,haal je die iedere keer heel lief van de muur af als je weg gaat en neem je hem mee, en plak je die terug als je weer terug komt ^^? heeeeeeele dikke kus <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 32183

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: