11-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 11-01-2012 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

11-01-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

11 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Su'es su dai! (hallo)

Ik heb een plek gevonden waar ze gratis wifi hebben (als je een drankje koopt). Dus ik zit daar nu met m'n eigen laptopje! Hij is helaas wel een beetje aan de trage kant, maar goed, ik klaag niet!

Vandaag rondleiding gekregen en local card gehaald! Ook naar m'n werkplaats voor de komende 2 maanden gegaan, lovely kids :). Ze zijn alleen wel vies en ik had een witte broek aan.. Ik ben daar voor de komende 2 dagen de enige vrijwilliger, dan komt er iemand anders bij. Het is moeilijk om met ze te communiceren want ze spreken bijna geen engels. Ze hebben me ook gevraagd of ik ze english class wil geven, want ze hebben op dit moment niemand die dat doet.

Ik heb als een van de weinige een lange werkdag, van 8.00 tot 12.00 en van 14.00 tot 17.00. Carolyn bijvoorbeeld heeft een dag van 8.00 tot 9.30 en van 14.00 tot 16.00.. :(
Gelukkig hebben ze mij een tuktuk gegeven en geen motor! Als je dat verkeer hier ziet (...)
Argh, net gebeten door een mug..

Maar ik ga kijken of ik foto's erop kan zetten! Tot nu toe werkt het kabeltje niet, dus ik weet niet of ze erop komen :x

• 11 Januari 2012 - 11:06

Mama:

Gelukkig heb jij al maanden uitgerust en kan je hard werken! ;) kus uit het koude nederland, waar het weer eens regent...

• 11 Januari 2012 - 11:23

Jalisa D'Hont:

haha hier heb ik ook al regen gehad hoor! Een beetje.. En er zijn ook gewoon wolken! En veel wind, maar het is wel in de 30 graden, dus dat is wel lekker haha

• 11 Januari 2012 - 11:57

Da
    Ie temperatuur maakt de regen wel leuker!

• 11 Januari 2012 - 15:00

Jessica:

hahaha sukkel ben je ook he, met je witte broek..

• 11 Januari 2012 - 15:29

Evy:

leuk die witte broek, geen wasmachine zeker?
    ga je ze engels geven of wil je daar nog ff overna denken?

geniet ervan mop!

• 11 Januari 2012 - 21:50

Mathilde:

Hi Jalisa, ik vind het heel spannend en kijk elke dag wel even of je al wat geschreven hebt, brand van nieuwsgierigheid! Kun je nagaan wat je pa en ma doormaken nu hun kleine meid helemaal alleen de halve aardbol is overgevlogen.
    Ik mis alleen het beeldmateriaal :-)
    Take good care of yourself!

• 12 Januari 2012 - 08:16

Leny:

Hoi Jalisa,
    Vandaag ga je ervoor. Ik weet dat het je wel zal lukken en je weet dat wij met z'n allen je volgen en steunen.
    Trek toch maar donkere broeken aan, heb je minder was.
    Ik heb vandaag 3 kids en zaterdag gaan we weer even naar de camping. Een paar lampen ophangen enz.
    Van het voorjaar komen jullie maar eens kijken.
    Vanmiddag weer naar de fisio,het gaat prima dus gewoon verder oefenen.
    Nu werkze, doen wij het hier.
    Groetjes Leny.

• 12 Januari 2012 - 17:09

Mama:

Weinig auto's daar! Kan me bijna niet voorstellen dat JIJ daar zit....
    Voordeel: no traffic jams! ;)