13-03-2012 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu 13-03-2012 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jalisa d'Hont - WaarBenJij.nu

13-03-2012

Door: jalisacambodja

Blijf op de hoogte en volg Jalisa

13 Maart 2012 | Taiwan, Taipei

Hello everyone :),

Hier een verslagje van m'n korte vakantie met m'n mam.
Afgelopen woensdagochtend zijn we met de bus naar Sihanoukville gegaan voor een paar daagjes. We hadden op het laatste moment nog een guesthouse geboekt, van een nederlandse eigenaar! Het waseen mooi guesthouse inclusief zwembad en vlak aan het strand, wel een stukje verder lopen dan m'n vorige guesthouse daar.
We kwamen er die dag rond 3u aan, we hebben toen onze spullen in de kamer gezet en hebben een beetje over het strand gelopen. 's Avonds bij het guesthouse een frikadel besteld, aangezien ze die daar hadden! Maar hij viel enorm tegen.. Het rook er wel naar, maar het smaakte echt voor geen meter!

De volgende dag was het natuurlijk bakdag. Althans, dat was de bedoeling, want toen we er aan kwamen (rond 11uur) werd de lucht opeens helemaal donker en ging het regenen! Jawel, tijdens het droge seizoen! En aangezien het er niet naar uitzag dat de regen op ging houden, zijn we maar terug naar onze kamer gegaan en hebben we daar gewacht (met behulp van de wifi) totdat het zonnetje weer terug kwam. Daarna hebben we nog 3uurtjes lekker in het zonnetje gelegen.
Het was die dag internationale vrouwendag, dus het was lekker druk op het strand, aangezien er veel mensen vrij waren.
's Avonds hebben we gewoon daar aan het strand gegeten, ik had een hotdog, alleen wel zonder broodje..

Vrijdag was er wel de hele dag zon gelukkig, dus we hebben ons daar de hele dag vermaakt, aangezien er ook een lekker windje stond op het strand :).
's Avonds zijn we naar het tentje gegaan waar ik de eerste keer dat ik er was een heeeerlijke chickenburger op had (misschien gezien op een foto?), dus ik had me er wel op verheugd. Helaas hadden ze een andere kok ofzo, want het was niet die lekkere chickenburger :(, er zat ook niet eens kaas op, en vorige keer 2 plakjes! Maar goed, de kleine katjes waren er gelukkig nog wel, alleen wel een stukkie groter dan vorige keer hihi.

Zaterdag zijn we richting Sokha beach gelopen, dat is een privé strand bij Sokha beach hotel, het duurste hotel van Sihanoukville. Het is wel een stukje lopen, je moet eerst een bergje op via een zelf gebouwd trappetje, wat ook best wel hoog is. En daarna nog een stuk de berg aflopen.
Daar aangekomen hebben we een handdoek gehuurd voor 10dollar en daarvoor mocht je op hun strand zitten en van het zwembad gebruik maken. Was een heeerlijk dagje! We hadden er ook gelunched, maar er natuurlijk niet aan gedacht dat het eten daar dan natuurlijk ook wat aan de prijzige kant is..
We hebben gewacht totdat ze zon bijna onder ging en toen zijn we aan de terugweg begonnen, maar aangezien iemand hoogtevrees heeft en niet zo uitkeek naar die trap (it wasn't me) hebben we maar een tuktuk terug genomen.
Die avond niks meer gedaan verder, lekker op de kamer gezeten en in het restaurant frietjes en spring roles gegeten.

Zondag wilden we weer naar het strand gaan, maar aangezien ik de vorige dag best wel heel erg verbrand was op m'n kont (vergeten in te smeren), voelde ik me niet zo heel erg lekker, dus ik besloot om terug naar de kamer te gaan en even op bed te gaan liggen. En aangezien de lucht ook opeens weer donker werd is mams maar meegegaan. Toen ik me weer wat beter voelde en de zon ook weer tevoorschijn was gekomen hebben we de rest van de dag lekker aan het zwembad gezeten en 's Avonds zijn we weer naar het strand gegaan om wat te eten.

Maandag was het alweer de laatste dag.. Ons busje zou om 12u gaan, dus we werden om half12 (dat zeiden ze, ze kwamen pas om 10voor) opgehaald. Die ochtend vroeg eruit, alles ingepakt en nog even een beetje zon gepakt aan het zwembad.
Wij stonden netjes op het busje te wachten die 20 minuten, komt het busje eindelijk aan, moeten ze ons er echt in proppen omdat hij veel te vol zat, typisch cambodja hè.

Toen we weer terug kwamen in Phnom Penh (wat wel een beetje als thuiskomen voelde..) ben ik maar gelijk naar het appartement gegaan om m'n laatste spulletjes op te halen en om voor de laatste keer van iedereen afscheid te nemen, en toen op de kamer samen met m'n mam gillian (die in ruil voor m'n spullen mee helpen sjouwen naar het hotel van de wifi gebruik mocht maken) heerlijk BBworld besteld, en ze kwamen het gewoon op de 7e verdieping brengen! En dat zonder bezorgkosten!
Ik vind het jammer dat BBworld alleen in cambodja zit, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het een stuk lekkerder vind dan de mac! En nog veel goedkoper ook haha.

Die nacht voor de laatste nacht in Phnom Penh geslapen, 's ochtends vroeg het allerlaatste ritje met de tuktuk naar het vliegveld gehad.
Afscheid genomen van het warme weer en een plaatstje gezocht in het vliegtuig. Ik heb van de vliegreis niet echt veel meegekregen aangezien ik bijna de hele tijd geslapen heb, as usual ;).
Toen we aankwamen had ik het natuurlijk gelijk koud, aangezien het daar maar 15 graden was brrrrr, na 2 maanden 35 graden is het toch wel echt heel erg koud!
Ik had verder ook niet echt iets warms aangetrokken, want ik dacht, oh 15 graden, dan doe ik normaal in nederland dit ook aan! En ik had natuurlijk ook nog steeds m'n slippertjes aan, dus m'n voetjes waren ijsklompjes toen we bij het hotel aankwamen.
We zijn er gekomen met een taxi, het was de bedoeling dat we met een bus naar de metro gingen en vanaf daar het zelf zouden zoeken, maar voor maar een paar dollar verschil konden we ook met de taxi gaan, aangezien het 50min rijden was. En dan zaten we lekker droog en warm en werden we voor het hotel afgezet!

Daarna snellll naar binnen gegaan en slippers omgeruild voor sokken met allstars.
Toen we klaar waren zijn we gaan 'winkelen' aangezien we hier midden in het uitgaansgebied zitten, dus er is hier van alles te doen!
Gelijk al een paar leuke dingetjes geshopt, had verwacht dat de prijzen hier wel een stuk duurder zouden zijn, maar het viel hartstikke mee!
Helaas regende het wel heel de tijd, dus op een gegeven moment werd het een beetje te koud en zijn we maar terug gegaan. Toen heb ik mezelf maar even opgewarmd op onze zelfwarmende toiletbril (jaja luxe hier in taipei).

Het is hier weer een uur later dan in cambodja, dus dat betekend al bijna 12u en dus bedtijd!
Morgen gaan we naar Taipei 101, het op een na hoogste wolkenkrabber van de wereld, ben benieuwd.
En 's avonds naar de hier zo beroemde nightmarkets :). Alhoewel de winkels hier ook allemaal tot 12uur open zijn..

M'n volgende verslag zal weer in m'n eigen kamertje in nederland zijn :) XXX

  • 13 Maart 2012 - 16:12

    Pap:

    Halloowtjes Bruintje je hebt nog wat leuks voor de boeg morgen/vandaag lees ik en dat meisje op de foto is dat je opvolgster dat denk ik vanwege haar kleur :) maar dat komt ook wel weer goed nou FIJNE DAG en een GOEDE TERUG REIS voor jullie saampjes en tot latertjes kus pap

  • 13 Maart 2012 - 17:28

    Mam:

    Leuk hè? Op Internationale Vrouwendag wij tweeen op vakantie In Azie! In Nederland wordt het amper gevierd! Wij hebben het in ieder geval in 2012 samen gedaan... Op het prachtige witte strand in Cambodja! Ik vond het super om dit kleine stukje van je reiservaring mee te hebben mogen maken! Ik heb ervan genoten, en ben SUPERTROTS op je dat je dit hebt gedaan! Xxx

  • 18 Maart 2012 - 17:03

    Mama:

    Als je reisgenoot voor de laatste 14 dagen heb ik enorm genoten dat ik een kijkje in dit deel van je leven mocht nemen! We zijn samen nog even lekker met vakantie geweest en ik heb er van genoten! Dank je wel dat je me dit hebt mee laten maken! Ik weet nu dat JIJ DE WERELD AAN KAN! Ik blijf aan de zijlijn toekijken en advies geven, als jij dat wilt....

    En waar je ook weer gaat... Ik zal je blijven volgen!

    IK BEN ECHT HEEL ERG SUPERTROTS OP JE!

    Dikke kus, mams

    Ps maak je het verslag nog even af?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

My Project Abroad

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2012

31-03-2012

13 Maart 2012

13-03-2012

06 Maart 2012

06-03-2012

28 Februari 2012

28-02-2012

15 Februari 2012

15-02-2012
Jalisa

Actief sinds 07 Jan. 2012
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 32139

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 Maart 2012

My Project Abroad

Landen bezocht: